De ruimte, waar ik in de regel in werk, is de buitenruimte.
Het begin van een object is een schets, meestal gemaakt op locatie.

De keuze van het materiaal is altijd ondergeschikt aan het te maken object. Er is werk gemaakt in traditionele beeldhouwmaterialen als staal, keramiek en hout. Daarnaast zijn er veel ideeën uitgewerkt in etsen, zeefdrukken en foto’s. Ook zijn er beweegbare objecten op locatie gemaakt, die vastgelegd zijn op video.
Vanuit de schets wordt gezocht naar de basis: een vorm, een beeldentaal die overblijft als alle andere bijzaken wegvallen. Soms worden het gemaakte object weer op de plek zelf neergezet, soms op een andere plek wat weer vervreemding kan opleveren.

Wat ik wil is dat als een persoon het object bekijkt, de ruimte anders of intensiever gaat bekijken, misschien zelfs anders gaat beleven. Het object en de omgeving zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
De essentie is niet dat de kijker de oorsprong van het object herkend, maar een eigen invulling hieraan kan geeft.

Op dit moment werk ik naar aanleiding van schetsen die ik afgelopen jaren op locatie gemaakt heb. Het zijn schetsen van impressies gemaakt op diverse tochten die ik gemaakt heb, meestal in de Sahara.
De tekeningen zijn gemaakt, omdat ik de wens had vast te leggen waar ik was, waar ik geweest ben of waar ik naartoe ga.
Deze schetsen ben ik aan het uitwerken, driedimensionaal, in de openbare ruimte.